Prof. Dr. Hauke Wetzel


Publikationen

Artikel in wissenschaftlichen, doppelt blind referierten Zeitschriften


Beiträge in Konferenzbänden
  • Should Marketers Pull the Strings? How to Shape the Impact of Persuasion on Consumer Engagement in Social Media, in: Baker Retailing Center Conference Proceedings, Philadelphia, USA, The Wharton School, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger).
  • Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Antecedents, and Purchase Consequences, in: Proceedings of the ISMS Marketing Science Conference, Los Angeles, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W.H. Weiger, W.W. Moe).
  • Who is Pulling the Strings? The Role of Self-Determination in Shaping User Engagement through Marketer-Generated Content, in: Proceedings of the 24th Recent Advances in Retailing and Consumer Science Conference, European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS), Burnaby/Vancouver, BC, CA , 2017 (zusammen mit W. Weiger und M. Hammerschmidt).
  • Question-Behavior Effect: The Role of Relationship Dynamics, in: AMA Winter Educators' Conference Proceedings, Orlando, FL, USA , 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt und S. Klein).
  • Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Drivers and Impact on Purchase Behavior, in: Proceedings of the Informs Anual Meeting, Nashville, USA, 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger, W. M. Moe)
  • A Painful Break or a Never Ending Agony? The Effects of Service Contract Divestment Approaches on Customer Revenge, in: AMA Summer Marketing Academic Conference Proceedings, Atlanta, USA, 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt und Ch. Hänel)
  • Firm Value Effects of Stakeholder Welfare Protection and Enhancement: The Role of Marketing Levers, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Oslo, Norway, 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz).
  • Doing Good After Doing Bad: Firm Value Implications of Distinct Corporate Social Responsibility Engagements, in: AMA Winter Educators conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA, 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz).
  • The Role of Self-determination in Social Media: Assessing its Drivers and its Impact on Content Generation, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger).
  • Self-Determination in Social Media Channels: Antecedents & Impact on Content Generation, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA , 2013 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger).
  • Strengthening Firm’s Societal Role – How Compensation Strategies Help to React on Social Misconduct, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz).
  • 'Goodwill Hunting' - How Companies Should React on Social Misconduct, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA , 2013 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz).
  • An Antagonistic Process Model of the Profitability Impact of Customer Priorization in: AMA Summer Marketing Educators' Conference Proceedings, 2012, Chicago, IL (mit M. Hammerschmidt, A. Zablah)
  • The Dynamics Underlying Performance Signaling: Insights from the Professional Sports Market in: AMA Summer Educators' Conference Proceedings, 2012, Chicago, IL (mit M. Hammerschmidt, S. Hattula)
  • A Dual Process Model for Enhancing Customer Priorization Profitablity in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, 2012, Lisbon, Portugal (mit M. Hammerschmidt, A. Zablah)
  • A Dynamic Model of Fan Behavior When Team Expenditures and Brand Equity Signal Future Performance in Professional Sports Market in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, 2012, Lisbon, Portugal (mit M. Hammerschmidt, S. Hattula)
  • Gratitude versus Entitlement: A Dual Process Model of the Profitability Implications of Customer Prioritization, in: Thought Leadership on the Sales Profession Conference, 2012, Harvard Business School, Cambridge, MA (zusammen mit A. R. Zablah und M. Hammerschmidt)
  • How Companies Should React on Social Misconduct – The Role of In- and Extra-Domain Compensation, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA , 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt und I. Lenz).
  • Integration vs. Regulation: What Really Drives User-generated Content in Social Media Channels?, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA , 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger).
  • Are We All Brand Managers? Understanding The Facets And Drivers Of Brand Democratization, in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, Lisbon, Portugal, 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger).
  • The Impact Of Google Search And Print Media On Private Investors’ Trading Volume, in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, Lisbon, Portugal, 2012 (zusammen mit N. Jabs und I. Lenz).
  • Signaling Quality Across Different Stages of the Organizational Life Cycle, in: Academy of Marketing Science Annual Conference Proceedings, Coral Gables, Florida, USA, 2011 (zusammen mit H. Bauer, S. Hattula und M. Hammerschmidt).
  • Lagging First or Gaggering First? Signaling Future Business Performance to Different Stakeholders, in: Proceedings of the 40th EMAC Conference, Ljubljana, Slovenia, 2011 (zusammen mit H. Bauer, S. Hattula und M. Hammerschmidt).
  • Trading off for the Effects of Prioritization Perception and Status Consciousness on Customer Profitability, in: Proceedings of the 39th EMAC Conference, Copenhagen, Denmark, 2010 (zusammen mit H. Bauer und M. Hammerschmidt).
  • Is Communicating Customer Prioritization a Double-Edged Sword? Exploring the Effects of Perceived Prioritization and Status Consciousness on Customer Loyalty and Profitability, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Boston, MA, USA , 2010 (zusammen mit H. Bauer und M. Hammerschmidt) - ausgezeichnet mit dem BEST TRACK PAPER AWARD im Track "Interorganizational Issues in Marketing".
  • Can Customer Prioritization Do Harm? Exploring its Effectiveness and Efficiency, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA, 2009 (zusammen mit H. Bauer und M. Hammerschmidt).
  • The Impact of Customer Prioritization on the Performance of B2B Relationships, in: Proceedings of the 38th EMAC Conference, Nantes, France, 2009 (zusammen mit H. Bauer und M. Hammerschmidt).

Bücher
  • Kundenpriorisierung im Business-to-Business Marketing: Ene Analyse aus Anbieter- und Kundenperspektive, Dissertation, Gabler-Verlag, Wiesbaden, 2012.

Beiträge in Sammelbänden
  • Gratitude versus Entitlement: A Dual Process Model of the Profitability Implications of Customer Prioritization in: Thought Leadership on the Sales Profession Conference, 2012, Harvard Business School, Cambridge, MA (mit M. Hammerschmidt und A. R. Zablah)
  • Serviceeffizienz aus Kundensicht als Erfolgsfaktor von elektronischen Dienstleistungen, in: Bruhn, M. / Georgi, D. / Hadwich, K. (Hrsg.): Forum Dienstleistungsmanagement 2011: Dienstleistungsproduktitvität, 2011 (zusammen mit H. Bauer, F. Lammert, M. Hammerschmidt und T. Falk).
  • Integration als Garant erfolgreicher Markenkommunikation: Eine empirische Untersuchung im B-to-B-Markt, in: Baumgarth, C. (Hrsg.): B-to-B-Markenführung: Grundlagen, Konzepte und Best Practices, 2009 (zusammen mit H. Bauer, T. Donnevert und J. Merkel).

Arbeitspapiere
  • Jeder Fehler zählt - Produktfehler als Chance für das Kundenzufriedenheitsmanagement, Wissenschaftliches Arbeitspapier W 124, Institut für Marktorientierte Unternehmensführung, Universität Mannheim, 2009 (zusammen mit H. Bauer, T. Donnevert, M. Hammerschmidt und T. Falk).