• Lebensmittelmarketing
  • Verbraucherverhalten und -erwartungen an Lebensmittel und Landwirtschaft
  • Differenzierungs- und Vermarktungsstrategien



  • Ag-related Marketing Claims - Differenzierungsstrategien auf Basis landwirtschaftlicher Produktionsprozesse im Lebensmittelmarkt




  • Kühl, S., Busch, G., Gauly, M. (2020). How should beef be produced? Consumer expectations and views on local beef production in South Tyrol (Italy). In: British Food Journal, DOI: 10.1108/BFJ-07-2020-0571
  • Kühl, S., Zühlsdorf, A., Spiller, A. (2019). "Isn't it all unnatural anyway"? Labeling of flavorings and consumer understanding. In: Ernährungs Umschau, DOI: 10.4455/eu.2019.026
  • Kühl, S., Gauly, S., Spiller, A. (2018). Analysing public acceptance of four common husbandry systems for dairy cattle using a picture-based approach. In: Livestock Science, DOI:10.1016/j.livsci.2018.12.022
  • Kühl, S., Gassler, B, Spiller, A. (2017). Labeling strategies to overcome the problem of niche markets for sustainable milk products: The example of pasture-raised milk. In: Journal of Dairy Science, DOI: 10.3168/jds.2016-11997