Studienzweig 1: Universidad de Talca + Georg-August Universität Göttingen

Studium an der Universidad de Talca und Universität Göttingen
Studierende müssen für den Erwerb des M.Sc. 120 ECTS erwerben, 90 ECTS durch erfolgreiches Bestehen von Modulprüfungen, 30 durch das Anfertigen der Master-Arbeit und das abschließende Kolloquium.

An der Universidad de Talca gilt folgende Aufteilung:


  • 1 Pflichtmodule
  • 4 Mandatory Modules
  • 5 optional modules chossen out of 12 posible



1. Semester in Talca
März bis Juni 2014


  • 1. Managerial Economics (C)
  • 2. Marketing in Agribusiness I (Strategic Marketing) (C)
  • 3. Strategic Management (C)
  • 4. Agricultural Price Theory
  • 5. Technologies in Fruit and Wine Production
  • 6. Developments Economics in Latin America
  • 7. Introduction to Agricultural Policy Seminar*



2. Semester in Talca
Juni bis September 2014


  • 1. Human Resources Management
  • 2. Financial Management I
  • 3. World Agricultural Market and Trade (e-Learning from Gö)
  • 4. Methods for Socio-Economic Analysis (M)
  • 5. Marketing in Agribusiness II (Marketing Research)
  • 6. Principles, Monitoring and Methods of Agricultural Projects Development Policies
  • 7. Agricultural Innovation and Extension



An der Georg-August-Universität Göttingen gilt folgende Aufteilung:


  • 3 Pflichtmodule
  • 1 Mandatory Modules
  • 1 optional modules at least



3. Semester in Göttingen
Oktober 2014 bis Februar 2015


  • 1. Socioeconomics of rural Development and food security (C)
  • 2. Econometrics I (M)
  • 3. Microeconomic theory and quantitative methods of agricultural production
  • 4. Supply chain management
  • 5. Research methods for business
  • 6. Marketing research
  • 7. Agricultural Policy Analysis (e-Learning from the University of Göttingen)



4. Semester
März bis September 2015


  • Master-Arbeit (24 ECTS)
  • Kolloquium (6 ECTS)



------
C = Pflichtmodul
M = methodisches Modul
eLearning = eLearning Modul aus Göttingen / Talca

Last modified: 28.Dezember 2010, SL