Professur für Marketing und Innovationsmanagement

Prof. Dr. Welf Weiger

Akademischer Werdegang

seit 12/2017 Inhaber der Juniorprofessur für Digitales Marketing, Georg-August-Universität Göttingen
12/2016 - 12/2017 Post Doc an der Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen
12/2016 Promotion zum Doktor der Wirtschaftswissenschaften (Dr. rer. pol.), Georg-August-Universität Göttingen
Thema: User Engagement in Social Media: An Individual-Level Perspective
10/2010 - 12/2016 Wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen
09/2015 und 08/2016 Gastwissenschaftler an der University of Maryland, Robert H. Smith School of Business, Maryland, USA

Diplomarbeit

Sportlervergütung als Erfolgsfaktor im Sport - Eine empirische Untersuchung des Zusammenhanges von Gehaltsstrukturen und sportlichem bzw. unternehmerischen Erfolg am Beispiel des amerikanischen Profi-Baseballs
09/2003 - 05/2010 Studium der Betriebswirtschaftslehre an der Universität Mannheim.
Schwerpunkte: Marketing; E-Business und Verteilte Systeme; Statistik / Ökonometrie.
06/2009 - 08/2009 Auslandsstudium an der Boston University (USA)
01/2008 - 06/2008 Auslandsstudium an der University of the West of Scotland (UK), Erasmus Austauschprogramm

Berufliche Qualifikationen
10/2007 - 10/2010 SAP AG, Walldorf
Studentische Hilfskraft und Webentwickler im Bereich Online Marketing Services
04/2009 - 07/2010 Lehrstuhl für Allgemeine BWL und Marketing II, Prof. H. Bauer, Universität Mannheim
Wissenschaftliche Hilfskraft im Bereich Web-Support und EDV- Administration
02/2007 - 08/2007 SAP Deutschland AG & Co KG, Walldorf
Werkstudent im Online Marketing
08/2006 - 02/2007 SAP Deutschland AG & Co KG, Walldorf
Praktikant im Online Marketing
01/2004 - 12/2009 Weiger Design GmbH
Projekt Management

Publikationen

Artikel in wissenschaftlichen, doppelt blind referierten Zeitschriften

Beiträge in Konferenzbänden
  • Stand by me: Escaping the webrooming dilemma through integrating product presentation technologies and product reviews, in: AMA Summer Academic Conference Proceedings, Boston, MA, USA, 2018 (zusammen mit N. Ahrend, M. Hammerschmidt, W. Toporowski)
  • Gamified Services: How Gameful Experiences Drive Customer Commitment, in: GamiFIN 2018 Conference Proceedings, Pori, Finnland, 2018 (zusammen mit T. Wolf, M. Hammerschmidt)
  • Gamified digital services: How gameful experiences drive continued service usage, in: Proceedings of the Hawaii International Conference on System Sciences, Vol. 51, p. 1187-1196, 2018 (zusammen mit M. Hammerschmidt und T. Wolf)
  • Antecedents and Outcomes of Sustainable Innovation: A Meta-Analytic Path Model, in: Proceedings of the 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, Th. Jaskolka).
  • Who is Pulling the Strings? The Role of Autonomous and Controlled Motivation on the Path to Consumer Engagement in Social Media, in: Baker Retailing Center Conference Proceedings, Philadelphia, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, H. Wetzel).
  • Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Antecedents, and Purchase Consequences, in: Proceedings of the ISMS Marketing Science Conference, Los Angeles, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W.W. Moe, H.A. Wetzel).
  • Who is Pulling the Strings? The Role of Self-Determination in Shaping User Engagement through Marketer-Generated Content, in: Proceedings of the 24th Recent Advances in Retailing and Consumer Science Conference, European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS), Burnaby/Vancouver, BC, CA , 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt und H. Wetzel).
  • Signals From the Echoverse ? The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, in: AMA Winter Marketing Academic Conference Proceedings, Orlando, FL, USA , 2017 (zusammen mit S. Fischer und M. Hammerschmidt).
  • Behavioral Engagement in Social Media: Measurement, Drivers and Impact on Purchase Behavior, in: Proceedings of the INFORMS Annual Meeting 2016, Nashville, TN, USA, 2016 (zusammen mit W. Moe, H. Wetzel und M. Hammerschmidt).
  • Any Chatter Matters: The Effects of Appeals on User Engagement and Brand Equity, in: AMA Winter Marketing Academic Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA , 2016 (zusammen mit M. Hammerschmidt und H. Wetzel).
  • The Rules of Regulation: Shaping User Engagement through Marketer Generated Content, in: Thought Leaders in Customer Engagement and Customer Relationship Management Conference, 2015, HEC, Paris (zusammen mit M. Hammerschmidt, H. Wetzel)
  • The Role of Self-determination in Social Media: Assessing its Drivers and its Impact on Content Generation, in: Proceedings of the 42nd EMAC Conference, Istanbul, Turkey, 2013 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt).
  • Self-Determination in Social Media Channels: Antecedents & Impact on Content Generation, in: AMA Winter Educators Conference Proceedings, Las Vegas, NV, USA , 2013 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt).
  • Integration vs. Regulation: What Really Drives User-generated Content in Social Media Channels?, in: AMA Summer Educators Conference Proceedings, Chicago, IL, USA , 2012 (zusammen mit H. Wetzel und M. Hammerschmidt).
  • Are We All Brand Managers? Understanding The Facets And Drivers Of Brand Democratization, in: Proceedings of the 41st EMAC Conference, Lisbon, Portugal, 2012 (zusammen mit M. Hammerschmidt und H. Wetzel).