Dr. Stefan Fischer


Akademischer Werdegang

04/2015 - 02/2021 Wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen

Masterarbeit

'Mind the Gap' - How Corporate Social Activities Are Related to Shortfalls in Stock Value
10/2011 - 10/2014 Master-Studium in Marketing und Distributionsmanagement an der Georg-August-Universität Göttingen
Schwerpunkte: Produkt- und Preismanagement, Performance Benchmarking, Marketing-Finance Interface
08/2012 - 12/2012 Auslandsstudium an der University of Mississippi (USA)

Bachelorarbeit

Internationalisierungsstrategien von High-Tech Start-ups

10/2006 - 09/2010 Bachelor-Studium der Betriebswirtschaftslehre an der Universität Bayreuth
Schwerpunkte: Marketing, Strategisches Management und Organisation der Unternehmung, Internationales Management


Berufliche Qualifikationen

06/2015 - 08/2015 Mahr Fertigungsmesstechnik GmbH, Göttingen
Projektassistenz im Produktmanagement
01/2015 - 03/2015 Mahr Fertigungsmesstechnik GmbH, Göttingen
Praktikant im Produktmanagement und Applikationsmarketing
02/2013 - 11/2014 xplace GmbH, Göttingen
Werkstudent im Online Produktmarketing
01/2011 - 04/2011 Homburg & Partner, Mannheim
Praktikant im Kompetenzzentrum Healthcare
07/2009 - 01/2010 Volkswagen Konzern, Wolfsburg
Praktikant in der Konzern-Produktstrategie


Auszeichnungen

  • Best Paper Award im Track "Metrics for Making Marketing Matter", Winter AMA Conference, 2017, Orlando, USA


Publikationen

Artikel in wissenschaftlichen, doppelt blind referierten Zeitschriften

Beiträge in Konferenzbänden
  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of Brand Buzz Dispersion, Corporate Associations, and Branding Strategies, in: EMAC Online Conference, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)
  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, AMA Summer Academic Conference Proceedings, virtuell, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt)
  • Brand Buzz, Branding Strategies, and Firm Value: An Investigation Among US Restaurants, in: NRWA Conference Proceedings, Umeå, Sweden, 2020 (zusammen mit J. Derenthal, W. Toporowski)
  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, in: AMA Summer Academic Conference Proceedings, San Francisco, CA, USA, 2019 (zusammen mit M. Hammerschmidt)
  • Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics, in: Marketing Strategy meets Wall Street Conference Proceedings, Fontainebleau, Frankreich, 2019 (zusammen mit W. Weiger, M. Hammerschmidt)
  • Signals from the Echoverse - The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, in: AMA Winter Educators' Conference Proceedings, Orlando, FL, USA , 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt und W. Weiger).

Artikel in praxisorientierten Zeitschriften

Wissenschaftliche Vorträge
  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, EMAC 2020 Doctoral Colloquium, virtuell, 02.09.2020
  • Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, 2020 Summer AMA Conference, virtuell, 19.08.2020
  • Same Same but Different? The Predictive Power of Association Types in Brand Buzz for Investor Returns, 2019 International Conference on Information Systems, München, Deutschland, 18.12.2019
  • Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics, Marketing Strategy meets Wall Street VI Conference, Fontainebleau, France, 17.06.2019
  • Signals from the echoverse: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, 3. Digital-Marketing-Konferenz, Passau, Germany, 16.03.2018
  • Signals from the Echoverse: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, 2017 Winter AMA Conference, Orlando, FL, USA, 19.02.2017