Neueste Artikel

Kempf, Wolfgang.
„Introduction: Climate Change and Pacific Christianities.“

In: Anthropological Forum 30 (3): 215-232.

Nagel, Alexander-Kenneth.
„Das Ringen um religiöse Diversität in Flüchtlingsunterkünften: Restriktion, Simplifizierung, Externalisierung.“

In: Zeitschrift für Evangelische Ethik 64 (3): 170-184.

MacLochlainn, Scott.
"For Christ and State: Collaboration, EJK, and the Communal Subject."

Collaborations. Anthropology in a Neoliberal Age, hrsg. von Emma Heffernan, Fiona Murphy, Jonathan Skinner, 251-264. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020.

Waczkat, Andreas.
„Herzog Friedrich »der Fromme« von Mecklenburg-Schwerin und der Ludwigsluster Pietismus.“

Die Stadtkirche Ludwigslust. Das 250-jährige Kirchenjubiläum (1770–2020), hrsg. von der Evangelisch-Lutherischen Stadtkirchengemeinde Ludwigslust, 84-89. Ludwigslust 2020.

Günther, Sebastian.
"Only Learning Which Distances You from Sins Today will Save You from Hellfire Tomorrow: Boundaries and Horizons of Learning in al-Ghazālī and Ibn Rushd."

Knowledge and Education in Classical Islam. Religious Learning between Continuity and Change (2 Bände), hrsg. von Sebastian Günther, 260-297. Leiden: Brill, 2020. ( = Islamic History and Civilization 174).

Günther, Sebastian.
"Eschatology and the Qur'an."

The Oxford Handbook of Qur'anic Studies, hrsg. von Mustafa Shah und Muhammad Abdel Haleem, 472-487. Oxford: Oxford University Press, 2020.


Neueste Buchpublikationen

Kosuch, Carolin (Hg.).
Freethinkers in Europe: National and Transnational Secularities, 1789-1920s.

Berlin/Boston: De Gruyter, 2020. (= Religion and Society 86).

Brunhorn, Christoph, Peter Gemeinhardt und Maria Munkholt Christensen (Hgg.).
Narratologie und Intertextualität. Zugänge zu spätantiken Text-Welten.

Tübingen: Mohr Siebeck, 2020. (= SERAPHIM – Studies in Education and Religion in Ancient and Pre-Modern History in the Mediterranean and Its Environs 7).

Günther, Sebastian (Hg.).
Knowledge and Education in Islam: Religious Learning between Continuity and Change (2 Bände).

Leiden: Brill, 2020. (= Islamic History and Civilization 174).

Becker, Matthias.
Lukas und Dion von Prusa. Das lukanische Doppelwerk im Kontext paganer Bildungsdiskurse.

Paderborn: Schöningh, 2020. (= Studies in Cultural Contexts of the Bible 3).

Jarrar, Maher und Sebastian Günther.
Doctrinal Instruction in Early Islam: The Book of the Explanation of the Sunna by Ghulām Khalīl (d. 275/888).

Leiden: Brill, 2020. (= Islamic History and Civilization 174).

Kuhlmann, Peter und Valeria Marchetti.
Cicero im Rahmen der römischen Bildungskultur.

Tübingen: Mohr Siebeck, 2020. (= SERAPHIM – Studies in Education and Religion in Ancient and Pre-Modern History in the Mediterranean and Its Environs 6).

Burchardt, Marian.
Regulating Difference: Religious Diversity and Nationhood in the Secular West.

New Brunswick: Rutgers University Press, 2020.

Emmerich, Arndt-Walter.
Islamic Movements in India: Moderation and its Discontents.

London: Routledge, 2020.

Ryser, Gabriela.
Education, Religion, and Literary Culture in the 4th Century CE. A Study of the Underworld Topos in Claudian's De raptu Proserpinae.

Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2020.

Albrecht, Christian und Reiner Anselm (Hgg.) mit Andreas Busch, Hans Michael Heinig, Christiane Kuller, Martin Laube und Claudia Lepp.
Aus Verantwortung. Der Protestantismus in den Arenen des Politischen.

Tübingen: Mohr Siebeck, 2019.

Gemeinhardt, Peter (Hg.).
Was ist Bildung in der Vormoderne?.

Tübingen: Mohr Siebeck, 2019.

Hassanein, Hamada und Jens Scheiner (Hgg.).
The Early Muslim Conquest of Syria. An English Translation of al-Azdī’s Futūḥ al-Shām.

London: Routledge, 2019.