Publikationen



  • Immelmann, B.: Beethoven im Bild, Begleitprogramm anlässlich der Ausstellung Beethoven and Beyond, 23.07.2021-01.08.2021, Zehntscheune Freden, 3 S.

  • Pelowski, M., Specker, E., Boddy, J., Immelmann, B., Haiduk, F., Spezie, G., Ibanez De Aldecoa, P., Jean-Joseph, H., Leder, H., Markey, P.: Together in the dark?: Investigating the understanding and feeling of intended emotions between viewers and artists at the Venice Biennale, in: Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 2021, 21 S. doi: 10.1037/aca0000436

  • Immelmann, B.: Ambivalenz der Welle. Klang- und Farbwahrnehmung in František Kupkas „Klaviertasten, See“, in: Zgraja, K., Urchueguía, C. (Hg.), Klang und Stille in der Bildenden Kunst. Visuelle Manifestationen akustischer Phänomene, Basel 2021, S. 185–207.

  • Immelmann, B.: Wassily Kandinsky’s Conception of a Vibration of the Soul: Art Theory at the Crossroads of Esoteric Literature, Popular Science, and Aesthetics, in: Munoz Morcillo, J., Robertson-von Trotha, C. Y. (Hg.), Genealogy of Popular Science. From Ancient Ecphrasis to Virtual Reality, Bielefeld 2020, S.424–440

  • Specker, E., Forster, M., Brinkmann, H., Boddy, J., Immelmann, B., Goller, J., Pelowski, M., Rosenberg, R., Leder, H.: Warm, lively, rough? Assessing agreement on aesthetic effects of artworks, in: PLoS ONE, 15(5), 2020. doi: 10.1371/journal.pone.0232083 cf

  • Immelmann, B., Boddy, J., Rosenberg, R., Leder, H. & Brinkmann, H.: Kandinsky’s Bauhaus Questionnaire. Color-Form Correspondences between Introspection and Experiment, in: Zeitschrift für Ästhetik und allgemeine Kunstwissenschaft, 64/2 (2019), S. 261–287.

  • Brinkmann, H., Boddy, J., Immelmann, B., Specker, E., Pelowski, M., Leder, H. & Rosenberg, R.: Ferocious Colors and Peaceful Lines. Describing and Measuring Aesthetic Effects, in: Wiener Jahrbuch für Kunstgeschichte, 65, 2018, S. 7-26.