Fleischwirtschaft

2009




2008



2007



2006

  • Schulze, B; Spiller, A.; Wocken, C. (2006): Supplier Relationship Quality in the German Pork and Dairy Sector: Theoretical Considerations and Empirical Evidence. Paper presented at the 16th Annual World Forum and Symposium “Agribusiness, Food,
    Health, and Nutrition”, IAMA Conference, June 10 – 13, 2006 in Buenos Aires, Argentina.

  • Schulze, B., Spiller, A., Theuvsen, L. (2006): Is more vertical integration the future of food supply chains? Empirical evidence and theoretical considerations from German pork production. Erscheint im Tagungsband der 7th International Conference on Management in AgriFood Chains and Networks, Ede-Wageningen.

  • Schulze, B., Wocken, C., Spiller, A. (2006): Relationship quality in agri-food chains: Supplier management in the German pork and dairy sector. In: Journal on Chain and Network Science, 6. Jg., Heft 1, S. 55-68.

  • Gerlach, S.; Schulze, H.; Niemann, H. (2006): Fleisch und Wurst – Erfolgsfaktoren, Hemmnisse, Potenziale. In: Biohandel, Ausgabe 02/2006, S. 65-68.

  • Schulze, B., Spiller, A., Theuvsen, L. (2006): More Trust instead of More Vertical Integration in the German Pork Production? Empirical Evidence and Theoretical Considerations. Preprint des 99. EAAE Seminar on Trust and Risk in Business Networks in Bonn, S. 377-385.


  • Schulze, B., Spiller, A., (2006): Determinants of Trust between Buyers and Suppliers in Agribusiness: Empirical Evidence from the German Pork Sector. Preprint des 99. EAAE Seminar on Trust and Risk in Business Networks in Bonn, S. 121-129.

  • Spiller, A., Theuvsen, L., Schulze, B. (2006): Entwicklungsperspektiven der Schweineproduktion in Deutschland, in: DLG (Hrsg.): Zukunftsstandort Deutschland - Strategien für die Landwirtschaft, Archiv der DLG, Band 100, Frankfurt am Main, S. 97-109.



2005


  • Gerlach, S.; Schulze, H.; Niemann, H. (2005): Fleisch und Wurst im Naturkostfachhandel. In: Bioland, Ausgabe 12/2005, S. 37.

  • Spiller, A., Theuvsen, L., Recke, G., Schulze, B. (2005): Das Schweineangebot stärker bündeln, in: Top agrar, Nr. 11/2005, S. 140-143.

  • Gutachten zur Sicherstellung der Wertschöpfung in der Schweineerzeugung: Perspektiven des Nordwestdeutschen Modells


  • Lüth, M., Spiller, A. (2005): Brands as Quality Signals in the Meat Market: Lessons from the Poultry Sector. In: Tagungsband zum 92. EAAE-Seminar „Quality Management and Quality Assurance in Food Chains”, 02.-04.03.2005, Göttingen, im Druck.


2004


2003


  • Gerlach, S., Staack, T., Spiller, A. (2003): Marktpotenziale und Positionierungsmöglichkeiten für regionale Fleischmarken, Diskussionsbeitrag des Instituts für Agrarökonomie, Universität Göttingen.


2002


  • Gerlach, S., (2002): Analyse der Barrieren bei Aufbau und Positionierung einer Fleischmarke, Masterarbeit, Göttingen.


1999


  • Lüth, M. (1999): Schonende Schlachtung und günstiger Preis am wichtigsten. In: Fleischwirtschaft, Nr. 9/1999, S. 80-82.

  • Lüth, M. (1999): Qualitätskriterien des LEH für Rindfleischprogramme. In: Dynamik im Handel, Nr. 6/1999, S. 39-42.

  • Lüth, M. (1999): Qualitätskriterien für Rindfleischprogramme – Eine Befragung des Lebensmitteleinzelhandels mit Hilfe der Adaptiven Conjoint-Analyse. Arbeitsbericht Nr. 15 des Lehrstuhls für Agrarmarketing, Kiel.