Forschungsschwerpunkte:


  • Lebensmittelmarketing ( Konsumentenpräferenzen)

  • Nachhaltigkeit von Lebensmitteln und Agrarprodukten

  • Forschungsprojekt:


    • Partizipative Entwicklung von QualitätsTomaten für den nachhaltigen regionalen Anbau (Akronym: PETRAq+n)


    • Publikationen:



      • Jürkenbeck, K., Zuehlsdorf, A., Spiller, A. (2020). Nutrition Policy and Individual Struggle to Eat Healthily: The Question of Public Support. Nutrients, 12, 516, Doi: 10.3390/nu12020516

      • Jürkenbeck, K.; Heumann, A.; Spiller, A. (2019) Sustainability Matters: Consumer Acceptance of Different Vertical Farming Systems. Sustainability, 11, 4052. Doi: 10.3390/su11154052

      • Jürkenbeck, K., Meyerding, S. G.H, Spiller, A. (2019) Tomato attributes and consumer preferences – A consumer segmentation approach. British Food Journal 2019, Doi: 10.1108/BFJ-09-2018-0628

      • Jürkenbeck, K., Schleicher, L., Meyerding, S.G.H. (2019). Marketing potential for biocyclic-vegan products? A qualitative, explorative study with experts and consumers. German Journal of Agricultural Economics 68 (4): 289-298.